اگر اين مراحل نتواند خطاي چاپگر را حل كند، آنگاه در وب سايت كارخانه سازنده بدنبال آن بگرديد و يا به مراكز سرويس و خدمات پرينتر مراجعه نماييد.
مراحل ابتدايي براي برطرف كردن مشكل پرينتر به شرح زير است. شما مي توانيد در هر مرحله اي كه مشكل برطرف گرديد از ادامه دادن مراحل ديگر صرف نظر كنيد.
گام نخست
اطمينان حاصل كنيد كه كابل پرينتر شما به درستي وصل شده است. در صورت شك داشتن، چاپگر را خاموش كنيد و كابلهاي برق و ديتا (USB) را از پرينتر جدا كرده و دوباره وصل كنيد. حالا دوباره چاپگرتان را روشن كنيد تا ببينيد آيا پيام خطا پاك شده است.
گام 2
كارتريج پرينتر را بررسي كنيد تا اطمينان حاصل شود كه آنها به درستي نصب شده اند. همچنين مطمين شويد كه كارتريج پرينتر تمام نشده باشد. در هر صورت كارتريج پرينتر را درآورده و دوباره نصب كنيد و يا اگر كارتريج يدكي داريد آن را جايگزين كنيد.
گام 3
در برخي موارد مشكلات عدم چاپ پرينتر و يا چاپ نوشته هاي كد شده و نامربوط به نرم افزار و درايورهاي راه انداز پرينتر مربوط مي شود. شما مي توانيد با پاك كردن و دوباره نصب كردن آنها مشكل را حل كنيد.
گام 4
ببينيد آيا فايروال كامپيوتر شما مانع كاركرد چاپگرتان نمي شود؟ تنظيمات فايروال خود را باز كنيد و فايل اجرايي نرم افزار چاپگر (*.exe) را به عنوان استثنا اضافه كنيد يا فايروال را به طور موقت غيرفعال كنيد تا ببينيد آيا اين خطا را برطرف مي كند.
گام 5
اگر صفحات به درستي چاپ نمي شوند، تنظيمات چاپ در نرم افزار چاپگرتان را بررسي كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه حاشيه ها حداقل درست تعريف شده باشند. همچنين اطمينان حاصل كنيد كه تنظيمات چاپگر را به طور صحيح براي اندازه كاغذ و نوع سندي كه مي خواهيد چاپ كنيد انتخاب كرده ايد.
گام 6
روي نماد چاپگر در گوشه پايين سمت راست صفحه نمايش كليك كنيد. در قسمت "وضعيت" در صف چاپ، پيام هاي خطا را بخوانيد. با كليك راست بر روي نوشته ها و در صورت وم گزينه "لغو" را انتخاب كنيد.
گام 7
اگر مراحل بالا نتواند خطاي چاپگر را برطرف كند، به وب سايت شركت سازنده مراجعه و مدل چاپگر خاص خود را جستجو كرده و براي يافتن راه حل مشكل به دنبال پاسخ باشيد.
درباره این سایت